Wie zijn wij

Als bestuur bepalen we samen het beleid van de stichting. Wij krijgen te maken met uiteenlopende onderwerpen als beleidsplannen, begrotingen, verzekeringen, sponsoren, vrijwilligerswerven en begeleiding.

Ons doel is om Daniel Abraham en de jongeren te ondersteunen zodat ze zich optimaal kunnen focussen op hun ontwikkeling en het beste uit zichzelf weten te halen.

De Stichting Daniel Abraham Gebru wil een mooi middel zijn voor jongeren om niet alleen op sportgebied te ontwikkelen, maar ook om zichzelf te ontwikkelen als persoon.

Het is onze wens om met sport en participatie jongeren in staat te stellen als volwaardig mee te kunnen doen en zo bij te dragen aan de samenleving. Voor ons doelgroep is het belangrijk om de juiste ondersteuning te krijgen vanuit de Stichting en een financieel zetje in de rug om de doelen te kunnen bereiken.

Hoe kunnen wij dit als stichting bereiken?

Door baten voortgekomen uit de door de stichting ontplooide activiteiten, subsidies, fondsenwerving, crowdfunding, donaties, sponsorgelden en giften. De stichting houdt niet meer vermogen aan dan redelijkerwijs nodig is voor de continuïteit van de voorziene werkzaamheden ten behoeve van de doelstellingen. Geen der bestuurders kan over het vermogen van de stichting beschikken als ware het zijn eigen vermogen. Bestuursleden hebben recht op vergoeding van de door hen in uitoefening van hun functie gemaakte kosten.

Onkostenvergoeding

Het belonen in de vorm van vacatiegeld, een vaste bestuursvergoeding van maximaal €50,00 per vergadering. Het is in dit geval gebruikelijk om alle bestuursleden hetzelfde bedrag te geven. De stichting kan de bestuurders ook tegemoetkomen in de vorm van een onkostenvergoeding. We kunnen ervoor kiezen de werkelijke kosten (reis- en verblijfskosten bijvoorbeeld) te betalen. De hoogte van het bedrag is vrij, zolang dit niet bovenmatig is.

De stichting is een vrijwillige club voor een goed doel. De bestuurders krijgen geen vergoeding als er onvoldoende financiële middelen voorhanden zijn om tot betaling over te gaan.